Vem blir Malmö stads lucia 2018? Dags att nominera!

Vem blir Malmö stads lucia 2018? Dags att nominera!

Malmö stads lucia väljs inte utifrån sitt utseende eller sin sångröst, utan ska vara en person som under det gångna året aktivt utmärkt sig som en god förebild och visat ett stort engagemang för staden och för sina medmänniskor. Nu är det dags att nominera kandidater. Sista anmälningsdag är den 5 oktober.

Att vara Malmö stads lucia är ett riktigt hedersuppdrag. När det är som mörkast kommer lucian och sprider sitt ljus och sin värme. Malmö stads lucia besöker många vårdhem och sjukhus och den 13 december åker lucia med följe i kortege genom staden. Malmö stads lucia ska vara någon som "gör skillnad" för andra. Kanske är det någon som är aktiv i föreningslivet? Den sökande ska vara minst 18 år, med det finns ingen övre åldersgräns. Uppdraget innebär framträdanden tillsammans med luciaföljet från Malmö latinskola vid ca 12-14 tillfällen i december månad.

Känner du någon som skulle passa för uppdraget, eller är du själv intresserad? Läs då mer här: malmo.se/lucia

Nomineringen ska skickas in senast den 5 oktober via länken på hemsidan. Efter detta kallar juryn de kandidater som uppfyller kriterierna till intervju. Vem som blir Malmö stads lucia avslöjas i slutet av november.

Kontakt:
Viveca Byhr Lindén, projektledare fastighets- och gatukontoret Malmö stad, 0709-341414