VM-finalen 2016.

​VM i skateboard: pressträff 6 september kl. 17.00

Just nu är det full aktivitet vid Kroksbäck skatepark, Malmö. Läktare byggs, storbildskärm sätts upp och mycket mer faller på plats. Allt inför EM-finalen och VM-deltävlingen i skateboard som avgörs 6-8 september. Nu inbjuds press till en träff där representanter från Malmö stad och åkare finns på plats.

VM- deltävling och EM-final
Varje år sedan skateparken i Kroksbäck donerades till staden för världsmästerskapet Park Series har tävlingen återvänt till Malmö. 2016 var det för själva VM-finalen och 2017 var det både EM-final och VM-deltävling. Och nu är det dags igen. Efter Sao Paulo, Vancouver och Huntington Beach är det Malmös tur den 6-8 september. 2017 års regerande världsmästare Oskar ”Oski” Rozenberg Hallberg från Malmö är en av de tävlande åkarna.

Världsmästare från Malmö
Den 8 september får alla Malmöbor möjligheten att se ”Oski” på hemmaplan, men Malmö har fler medaljhopp än så - Kalle Berglind som slutade trea vid förra årets tävlingar i Malmö är en seedad storfavorit och ett av årets wildcards har delats ut till Fernando Bramsmark, även han före detta elev på Bryggeriets skateboardgymnasium. Malmös status som skatestad är helt enkelt skyhög.

Pressträff 6 september kl. 17.00
I samband med träningen på torsdag inbjuds press till en träff där det finns möjlighet att träffa representanter från Malmö stad och åkare. Pressträffen startar i samband med damernas träning kl. 17.00.

Torsdag 6 september
Kl. 10-13.