Let's Dance Live - publiksuccén till Malmö Arena i höst

Let's Dance Live - publiksuccén till Malmö Arena i höst

Den 14 oktober har “Let’s Dance Live” Sverigepremiär, en storslagen liveshow baserad på TV4:s tittarsuccé ”Let’s Dance” som varje vecka drar flera miljoner tittare. Sverigeturnén med den nya showen leds av den mångfaldigt prisbelönade Let’s Dance-programledaren David Hellenius och med följer också dansexperterna i juryn – Tony Irving, Ann Wilson och Cecilia Lazar. I "Let’s Dance Live" tävlar sju populära danspar om att bli kvällens vinnare. Vilka deltagare och dansare som medverkar utannonseras inom kort, men redan nu avslöjas att det blir par från både den pågående tv-säsongen och tidigare års omgångar. “Let’s Dance Live” gästar 2016 Karlstad, Leksand, Malmö, Linköping, Gävle, Göteborg, Jönköping, Stockholm, Luleå och Örnsköldsvik. Biljetterna till “Let’s Dance Live” finns ute nu.

– I höst fortsätter “Let’s Dance”-febern! Då får “Let’s Dance”-fans över hela landet äntligen möjlighet att se en stjärnspäckad liveshow baserad på det älskade tv-programmet. I “Let’s Dance Live”uppträder de populära dansparen live på scen i ett koncept som gjort stor succé i Storbritannien, säger Leif Blixten Henriksson, vd på produktionsbolaget Blixten & Co.

“Let’s Dance Live” är inspirerad av den brittiska förlagan “Strictly Come Dancing Live”, som turnerat i Storbritannien sedan 2008 och blivit en enorm framgång. Den senaste turnén avslutades nyligen och sågs av inte mindre än 250 000 personer och hyllades i brittisk media. Nu kommer succén till Sverige.

I "Let’s Dance Live” får publiken på plats uppleva en påkostad dansshow i arenaformat, och återse några av tv-programmets mest älskade danspar. Under varje showkväll utses ett vinnande par av publikens sms-röster och juryn Ann Wilson, Tony Irving och Cecilia Lazar.

Värd för "Let's Dance Live" är mångfaldigt prisbelönta David Hellenius, som också leder tittarsuccén i tv.

– Att ta ut en stor produktion som “Let’s Dance” på turné är ju en rätt galen idé och då är det bara att haka på känner jag. Det kommer bli sjukt roligt att ge sig ut på vägarna med det här gänget. Efter alla år i tv-studion ser vi fram emot att äntligen få träffa alla “Let’s Dance”-fans runt om i Sverige, säger David Hellenius.

De medverkande dansparen i ”Let’s Dance Live” kommer från såväl den pågående tv-säsongen som tidigare års omgångar. Vilka det blir utannonseras inom kort.
Värd för turnén
David Hellenius
är en av Sveriges mest populära programledare genom tiderna. Han har förutom elva säsonger av “Let’s Dance” även varit programledare för exempelvis “Idol”, “Stadskampen”, “Hey Baberiba”, “Helt sjukt”, “Humorgalan” och sex säsonger av sin egen framgångsrika talkshow “Hellenius Hörna”. David Hellenius har utsetts till "Årets manliga programledare" på Kristallengalan vid fyra tillfällen (2010, 2013, 2014 och 2015).
Juryn
Tony Irving
är professionell dansare, danstränare och domare i tävlingsdansformerna ballroom, latin och disco. Han har representerat USA, England och Sverige som professionell dansare, varit i final i flera internationella tävlingar och har vunnit SM. Tony har också varit domare i tre världsmästerskap i dans samt domare i “Let’s Dance” sedan programmet började sändas 2006.
Ann Wilson
har vunnit sex SM i latinamerikansk dans, sju australiska mästerskap i modern dans och världens största danstävling, British Rising Star Championship. Hon driver även en dansskola och har varit domare i "Let's Dance" i alla elva säsonger som hittills sänts.
Cecilia Lazar
är det senaste tillskottet i “Let’s Dance”-juryn och ett etablerat namn i dansvärlden. Hon är både högutbildad och erfaren danstränare, internationell dansdomare och driver även en anrik dansstudio i Göteborg.

Biljettern till "Let's Dance Live" köps på www.ticketmaster.se