PAW Patrol Live till Malmö Arena i februari!

PAW Patrol Live till Malmö Arena i februari!

En av världens största turnerande shower för barnfamiljer, PAW Patrol Live, baserad på det populära programmet PAW Patrol på Nick Jr, kommer till Sverige och Malmö Arena den 24 februari! Showen har varit en publiksuccé i både USA, Australien och Europa och för första gången kommer de hjältemodiga valparna och Paw Patrol Live till Sverige.

Baserad på Nick Jr:s animerade succéserie kommer PAW Patrol Live! ”Räddningsloppet” till Sverige med sin helt nya turné. Det blir ett actionspäckat, energifyllt och musikaliskt äventyr med hög energi.

När Borgmästare Rospigg försvinner spårlöst under dagen för det stora loppet i Äventyrsbukten, kommer valparna till räddning. Följ med Ryder, Chase, Marshall, Rocky, Rubble, Zuma, Sky och Everest på deras första turné i Sverige!

- PAW Patrol är ett av våra mest älskade program bland de minsta barnen. Det är ett format som är både roligt och lärorikt, och valparnas egenskaper gör att många barn kan identifiera sig med dem. Vi vet att många barn, och för den delen även föräldrar, ser framemot att nu få se sina favoritvalpar live och utanför skärmen, säger Daniel Andersson, VP Product & Content för Nickelodeon, på Viacom i Norden.

PAW Patrol Live! "Räddningsloppet" visar att inget jobb är för stort och ingen valp är för liten. Genom att valparna använder sig av sina unika egenskaper och arbetar tillsammans, lär de alla åldrar om medborgarskap, sociala färdigheter och problemlösning.

- Vi är förväntansfulla och stolta att presentera PAW Patrol Live i Sverige. Det är en mycket rolig och engagerande musikal- och showföreställning för hela familjen, säger Stefan Papangelis VD, Nordic Exhibitions & Events AB, arrangör i Sverige.

Datum, Malmö Arena: 24 februari
Längd: 1 h och 20 minuter
Presenteras av: VStar Entertainment Group, Nickelodeon och TEG Like Touring
Arrangör Sverige: Nordic Exhibitions & Events AB och Lemon Group