Ett jättekliv för e-sporten i Malmö!

Pressmeddelande 10/6 2014:

Föreningen Malmö e-sport lanserar nu sitt initiativ för att lyfta och organisera e-sporten i Malmö, ett initiativ som kommer att omfatta spelare, lag och event. Malmö e-sport kommer även att arbeta för att höja e-sportens legitimitet hos föräldrar, politiker, tjänstemän och i media. Förening inleder även ett samarbete med O’Learys Eventcenter Malmö Entré för att visa e-sporttävlingar med start 22 juni.

“Vi vill vara den naturliga startpunkten för ungdomar som vill spela e-sport, oavsett om de vill påbörja en karriär eller om de vill spela för att ha roligt. Tidigare har det saknats en part för Malmö stad att ha en dialog med kring e-sporten, vi har redan påbörjat den dialogen” säger Chris Jonasson, ordförande i Malmö e-sport.

En viktig del för att tillgängliggöra e-sporten och höja dess legitimitet som sport är att synliggöra den. Därför är Malmö e-sport stolta över att presentera ett samarbete med O’Learys Eventcenter Entré inför framtida visningar av tävlingar och mästerskap i e-sport.

“Det känns som ett glädjande, inspirerande och naturligt steg för oss på O’Learys Eventcenter Entré att inleda ett nära samarbete med Malmö e-sport för att främja spelkulturen och e-sporten i Malmö.” säger Jonas Berger Eventansvarig på O’Learys Eventcenter Entré.

Redan den 22 juni är det dags för det första eventet, ett så kallat Bar of Legends, där O’Learys Eventcenter Entré kommer att visa livesändningarna från League of Legends-matcherna på Wembley Stadium.

För mer information kontakta:
Chris Jonasson
Malmö e-sport