Restarter – Jordfelsbrytare med motion och återstart

Glöm att motionera jordfelsbrytaren!

Om en jordfelsbrytare ligger i tilläge för länge kan brytarmekanismen bli trög.  Det kan medföra att jordfelsbrytaren inte löser ut vid ett fel. ReStart Autotest- enheterna utför periodiskt ett test av sin egen funktion utan att strömmen i anläggningen bryts.

Glöm onödiga strömavbrott

Jordfelsbrytare kan lösa ut även p.g.a. temporära felorsaker som inte har orsakats av ett direkt jord- eller apparatfel i anläggningen.

ReStart Autotest enheten känner automatiskt av om allt är normalt i anläggningen, om frånslaget skett beroende på ett temporärt fenomen, och att inget permanent fel finns närvarande i anläggningen återstartas jordfelsbrytaren automatiskt