Malux nomineras till Stora Trafiksäkerhetspriset!

Malux nomineras till Stora Trafiksäkerhetspriset 2012! Malux har blivit utvald som en av tre slutfinalister i kategorin Årets Leverantör i Stora Trafiksäkerhetspriset 2012. Stora Trafiksäkerhetspriset, som den här gången delas ut för fjärde året i rad, har instiftats av tidningarna TRAFIKFORUM, RESFORUM och Transport & Logistik iDag.

Juryns motivering lyder, "Med anledning av att allt fler taxibilar och bussar som utför skol- och dagvårdskörningar inför nolltolerans när det gäller rattonykterhet, har Malux tagit fram alkolås anpassade för kvalitetssäkrade upphandlingar som uppfyller en rad standarder".

Juryn i Stora Trafiksäkerhetspriset består av personer från Svenska Bussbranschens Riksförbund, Sveriges Åkeriföretag, Svenska Taxiförbundet, Svensk Kollektivtrafik, IQ-initiativet, Trafikverket, Resforum, Trafikforum och Transport & Logistik iDag.

Prisutdelningen sker i samband med Transportforum i Linköping den 11 januari 2012 klockan 15.00. Mer information om priset finns på www.trafiksakerhetspriset.se samt på www.transportnet.se och www.rt-forum.com

Malux kommenterar nomineringen! -Det känns verkligen kul att vårt arbete uppmärksammas. Vi representerar SmartStart i USA och har arbetat tillsammans med dem för att nå fram med en bra produkt som passar vårt klimat och våra kunder här i Norra Europa, nu börjar det kännas som att vi har lyckats, säger Anders Nygren, försäljningschef hos Malux.

MAP - Malux Alkolås Partner! I dagsläget har vi ca 50 st partners i Sverige som hjälper oss med leveranserna till kunderna. De säljer, installerar och gör service på alkolåsen, avslutar Anders Nygren.

För mer information om Malux: www.malux.se

Mer information finns på: www.malux.se/alkolas