Ny fontänbelysning till Löfbergs rondell!

Rondellen vid Löfbergs rosteri  har fått en ändamålsenlig lila färg som även går igen i kaffemärket. Karlstads kommun har genom installationen visat på ett bra exempel kring hur effektbelysning kan ge stadsbilden en vacker igenkänningspunkt.

Vattenstrålen är belyst i centrum med en LED-fontänarmatur som heter  4.0192 RGB. De installerade armaturerna har extern DMX-styrning och lösningen togs fram i samarbete med det lokala konsultföretaget EKG Elkonsultgruppen i Karlstad AB vilka har många års erfarenhet av belysning och ljusdesignuppdrag i offentlig miljö.

All den undervattensbelysning som Malux arbetar med tillverkas Tyskland av företaget Wibre vilka har en lång tradition av tillverkning  av kvalitetsbelysning för undervattensmontage. Alla armaturer är tillverkade i rostfritt syrafast stål, de är IP68 klassade och har alltid silikon kablar.