Erik Östergren ny säljare på Malwa Forest AB

Skene 30 maj 2017:

Malwa Forest AB meddelar idag att Erik Östergren börjar som säljare den 19e juni med ansvar för sydvästra Sverige. Erik som närmast kommer från tjänsten som eftermarknadschef på Rottne Industri har lång erfarenhet från skogsbranschen. Tidigare har han även jobbat på John Deere Forestry med teknisk säljsupport och som instruktör. ”Vi är mycket glada att Erik med sin gedigna bakgrund inom industrin valt att jobba för Malwa och är säkra på att han kommer bidra till vår fortsatta positiva utveckling” säger Magnus Wallin, grundare och affärsutvecklingschef på Malwa Forest.

Samtidigt meddelas att Nils-Olof Berntsson som ansvarar för försäljningen i norra Sverige kommer att sluta på Malwa Forest. "Nils-Olof har valt att trappa ner och slutar därför som säljare för oss den 30/6, men han stödjer oss året ut med befintliga och potentiella kunder i norr" säger Hans Lindberg, VD för Malwa Forest.

• Skogsbruk

• elmia wood
  • gallring
  • gallringsskördare
  • körskador
  • malwa
  • markpackning
  • skogsbruk
  • skogsstyrelsen
  • skotare
  • skördare
  • harvester
  • forwarder
  • thinning
  • logmax
  • caterpillar
  • iqan
  • cranab

Malwa International AB är en ledande tillverkare av mindre skogsmaskiner med minimal miljöpåverkan.Malwa utvecklar, tillverkar och marknadsför produkterna för en internationell marknad. Malwas skördare och skotare kännetecknas av hög tekniknivå i ett kompakt format.

Magnus Wallin

Presskontakt Vd +4632039840