Manetos strategisk lanseringspartner till Telia Companys nya storsatsning

I slutet av 2016 lanserar Telia Company ett helt nytt ekosystem och en ny digital tjänsteplattform för svenska bredbandskunder. Alla bredbandskunder får direkt tillgång till nya spännande tjänster. Manetos, ett företag inom IoT som erbjuder smart värmestyrning är en av lanseringspartners till Telia.

Telia Zone är helt nytt digitalt ekosystem där Telia står för plattformen och infrastrukturen och samarbetspartners kommer att utveckla själva tjänsterna. Via bredbandsroutern ger Telia Zone nytt liv till den vanliga bredbandsuppkopplingen och gör det möjligt för Telias bredbandskunder att få uppleva det uppkopplade hemmet i verkligheten.

Från och med idag är Telia Zone och API:er öppna för utvecklare. Spotify, Manetos, ICA, Acast, Storytel är bland de första att ansluta sig till Telia Zone.

Manetos tillför möjligheten att få personlig värme och lägre energiförbrukning. Systemet lär sig hur du och din familj lever och egenheterna på just ditt hus. Och du kan styra och ha koll på inställningarna när du är bortrest – allt vi en lättanvänd app.

Systemet knyter på ett enkelt sätt ihop gammal och ny teknik, optimerar både inomhusklimatet och energikostnaderna utifrån hur du vill ha det, med hänsyn tagen till både dina levnadsvanor och utomhustemperatur. – Samtidigt är känslan av komfort alltid en individuell upplevelse. Med Personlig Värme från Manetos blir det alltid som du har tänkt dig. Att du dessutom kan spara energi värmer både miljöhjärtat och gör gott för plånboken, säger Trued Holmquist VD på Scypho.

Manetos och en rad andra tjänster kommer att lanseras i slutet av året och kommer att finnas tillgängliga - direkt för Telias 1,2 miljoner bredbandskunder i Sverige. – Det är det här som är det unika med Telia Zone – allt blir tillgängligt genom ett knapptryck. Med Manetos kan vi erbjuda våra kunder ett sätt att enkelt uppgradera och framtidssäkra sitt värmesystem. Möjligheterna är oändliga! Det ska bli fantastiskt att se hur Telia Zone växer fram tillsammans med våra partners och utvecklare, Rickard Damm, innovationschef, Telia Company.

Kontakta gärna Trued Holmquist om du har frågor om Manetos: Mobil: +46 70 601 21 02 Mail: trued.holmquist@scypho.com

Manetos är ett svenskt bolag som startades 2010 med målsättningen att hjälpa villaägare att sänka sin energiförbrukning med hjälp av smart styrning av värme och el i bostaden. Den första tjänsten, Personlig Värme, erbjuder villaägare minskade energikostnader och ökad komfort, utan att de behöver förändra sitt beteende och vanor.

Med Manetos kan man på ett enkelt sätt uppgradera och framtidssäkra sitt värmesystem, bekvämt och enkelt för villaägaren och samtidigt en värdefull insats för miljön.
Läs mer på: https://www.scypho.com/sv/

Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på http://www.teliacompany.com/ .

• Telekom