Pressmeddelande -

Sollentuna Energi och Miljö inleder strategiskt samarbete med Manetos för att främja innovation och hållbarhet

Sollentuna Energi och Miljö skriver avtal med Manetos för att erbjuda sina kunder klimatsmart värmestyrning via mobilen.

Sollentuna Energi och Miljö (SEOM) vill genom samarbetet med Manetos erbjuda sina kunder effektiva och energibesparande lösningar. I ett första steg lanseras klimatsmart värmestyrning i två utvalda villaområden i Sollentuna under hösten 2016. Om det faller väl ut står resten av Sollentuna på tur.

– Vi ser samarbetet med Manetos som början på en väldigt spännande innovationsresa, säger Monika Söderlund Andreasson, VD på SEOM. Tillsammans vill vi utveckla nya koncept som förenklar våra kunders vardag och samtidigt värnar miljön.

När familjelivet är som mest intensivt är det inte så lätt att få tid över för värmeanläggningen i källaren. Vi släcker lampor och stänger av Tv:n när vi går hemifrån, men låter värmen gå för fullt. För Manetos har det därför varit viktigt att ta fram en tjänst som spar energi och optimerar värmen helt automatiskt utifrån såväl levnadsmönster som hur huset fungerar ur värmesynpunkt. Du kan också styra och ha koll på inställningarna när du är bortrest, allt via en lättanvänd app. Manetos ger dig ett smartare värmesystem utan att byta värmepanna.

– SEOM som partner känns helt rätt för oss, vi brinner båda för innovation och framtiden. Det ska bli jättekul att komma igång säger Trued Holmquist, VD för Manetos.

Om du har frågor, kontakta:
Sanna Rehn, Marknadschef SEOM
Tel: 070-234 00 43, e-post: sanna.rehn@seom.se

Trued Holmquist, VD Manetos
Tel: 070-601 21 02, e-post: trued.holmquist@manetos.com

Manetos är ett svenskt bolag som startades 2010 med målsättningen att hjälpa villaägare att sänka sin energiförbrukning med hjälp av smart styrning av värme och el i bostaden. Med personlig värme från Manetos kan man på ett enkelt sätt uppgradera och framtidssäkra sitt värmesystem, bekvämt och enkelt för villaägaren och samtidigt göra en värdefull insats för miljön. Läs mer på www.manetos.com

SEOM är ett lokalt energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun. SEOM utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, fjärrvärme, tjänster via stadsnät, vatten och avfallshantering. För SEOM är miljö- och hållbarhetsfrågor centrala. Läs mer på https://www.seom.se

• teknik
  • värmestyrning