Mannheimer Swartling biträder Imtech vid förvärv av NEA

Imtech har biträtts av Mannheimer Swartling i samband med förvärv av NEA, ett svenskt teknikserviceföretag, från private equity-bolaget Segulah för cirka 975 miljoner kronor. Transaktionen är villkorad av godkännande från Konkurrensverket.

Imtech, baserat i Nederländerna, är ett av Europas ledande teknikbolag med cirka 23 000 anställda och en omsättning överstigande 4,3 miljarder euro. Bolagets aktier är noterade på Euronext Stock Exchange Amsterdam.

Byråns team leddes av Michael Karlsson och Lucas Jonsson, framförallt assisterade av Tobias Bergström. Johan Carle har ansvarat för konkurrensrättsliga frågor, biträdd av Christian Hagerman och Jens Agö.

• Juridik

Mannheimer Swartling är den ledande affärsjuridiska advokatbyrån i Norden med omfattande internationell verksamhet. Klientbasen består av många av Sveriges och världens ledande företag. Gemensamt för byråns klienter är att juridiken spelar en viktig roll för den affärsmässiga framgången. Vi är en fullservicebyrå med tolv kontor i sex länder. Flera år i rad har vi utsetts till klienternas och studenternas favoritbyrå. Läs mer på www.mannheimerswartling.se.

Hanna Laurentz

Presskontakt press-och marknadsansvarig 08-59506487