Pressmeddelande -

Mannheimer Swartling biträder Ratos i samband med förvärv av aktier i HL Display

Ratos förvärvar aktier i HL Display och lämnar offentligt erbjudande till övriga aktieägare

Ratos förvärvar aktier i HL Display, motsvarande 28,2% av kapitalet och 59,0% av rösterna från familjen Remius, och äger därmed totalt 57,0% av kapitalet och 79,1% av rösterna i bolaget. I samband med detta offentliggör Ratos ett erbjudande till övriga aktieägare i HL Display enligt bestämmelserna om budpliktsbud.

Ratos är ett av Europas största börsnoterade private equity-företag. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm.

Ratos biträds av Mannheimer Swartling i ärendet. Mannheimer Swartling’s team leds av Eva Hägg, främst biträdd av Patrik Marcelius, Jessica Holm och Johan Berg, samt Stefan Perván Lindeborg och Urszula Sieradzka.

Ratos acquires shares in HL Display and announces public offer to other shareholders

Ratos has acquired shares in HL Display, corresponding to 28.2% of the capital and 59.0% of the votes, from the Remius family and thereby owns a total of 57.0% of the capital and 79.1% of the votes in the company. In connection with this transaction and in accordance with the requirements of mandatory offers, Ratos has announced an offer to all other shareholders in HL Display.

Ratos is one of the largest private equity companies in Europe. The company’s shares are listed on NASDAQ OMX Stockholm.

Ratos is being advised by Mannheimer Swartling on the matter. Mannheimer Swartling’s team is lead by Eva Hägg, primarily assisted by Patrik Marcelius, Jessica Holm and Johan Berg, and Stefan Perván Lindeborg and Urszula Sieradzka.

• Marknad, börs

Mannheimer Swartling är den ledande affärsjuridiska advokatbyrån i Norden med omfattande internationell verksamhet. Klientbasen består av många av Sveriges och världens ledande företag. Gemensamt för byråns klienter är att juridiken spelar en viktig roll för den affärsmässiga framgången. Vi är en fullservicebyrå med tolv kontor i sex länder. Flera år i rad har vi utsetts till klienternas och studenternas favoritbyrå. Läs mer på www.mannheimerswartling.se.

Hanna Laurentz

Presskontakt press-och marknadsansvarig 08-59506487