Manpower i stor affär med Lidl

I samband med att Lidl flyttar sitt centrallager från Eskilstuna till Rosersberg i Stockholm har Manpower i Stockholm fått förtroendet att tillsätta samtliga lagertjänster för Lidl. Det rör sig om rekrytering av 115 lagertjänster.

Lidl bygger ett nytt lager på ca 40 000 kvm i Rosersberg i Stockholm. Bland de tjänster som Manpower rekryterar till det nya centrallagret finns truckförare, lagertekniker, plockare och transportplanerare.

Inkörning av lagret börjar i september och i oktober ska verksamheten vara i full drift och därmed ersätta lagret i Eskilstuna.

-  Det är ett intressant uppdrag där vi fått möjlighet att visa vår kompetens vid nyetablering genom att rekrytera många olika personer och kompetenser under en kort tidsperiod. Och det är spännande för de personer som får en anställning och därmed möjligheten att redan från början bygga upp den nya lagerverksamheten i Rosersberg, säger Mikael Jansson, vd på Manpower.

För mer information kontakta:  Hans Makander, informationschef ManpowerGroup, tel: 070 377 45 43

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Genom globala insikter och lokal expertkunskap skapar vi värde för våra kunder. Vi kallar det Innovative Workforce Solutions. ManpowerGroup™ Sverige har 11 000 medarbetare på ett 70-tal kontor och verksamheten under ManpowerGroup är uppdelad på tre varumärken: Experis, Manpower och Right Management.Inom ramen för ManpowerGroupSolutions erbjuder vi skräddarsydda kompetens- och funktionslösningar.Manpower.se är Sveriges största privata jobbsite med drygt 200.000 aktiva cv och tusentals lediga tjänster.