ManpowerGroup i Almedalen: Så skapas jobb i talangbristens och utanförskapets Sverige

Frukostseminarium tisdagen den 5 juli kl. 08.30-10.00

Antalet vakanser ökar samtidigt som Sverige fortsatt lider av omfattande arbetslöshet.
En stor del av utanförskapet återfinns bland invandrare och unga.
Denna motsägelsefulla bild med både talangtorka och utanförskap innebär nya utmaningar för företag, stat, kommuner och de som befinner sig på och utanför arbetsmarknaden.

Hur kan företag, kommun och stat arbeta för att lösa denna dubbla utmaning?

Seminariet blir en diskussion mellan Jasenko Selimovic, Statssekreterare hos integrationsminister Erik Ullenhag,  Anders Lago, Kommunstyrelsens ordförande i Södertälje, Petter Hojem, samordnare migration på tankesmedjan Fores, Cecilia Stål, vd Manpower Telge Jobbstart och Peter Lundahl, VD ManpowerGroup Sverige. Moderator är Pontus Schultz från Veckans Affärer och Bonniers.

Plats: Wallers Terras, Wallers Plats 2
Tid: Tisdag 5 juli kl. 08.30-10.00, frukost från kl. 08.00

Varmt välkommen!

• frukostseminarium
  • almedalsveckan
  • arbetslöshet
  • paneldiskussion
  • utanförskap
  • kompetens
  • talangbrist

Fakta om ManpowerGroup
ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Genom globala insikter och lokal expertkunskap skapar vi värde för våra kunder.

Vi kallar det innovative workforce solutions. ManpowerGroup™ Sverige har 11 000 medarbetare på ett 70-tal orter och verksamheten under ManpowerGroup är uppdelad på fem varumärken; ManpowerGroup Solutions, Elan, Manpower, Manpower Professional och Right Management.
Manpower.se är Sveriges största privata jobbsite med drygt 100.000 aktiva cv och tusentals lediga tjänster.