Bra innemiljö? Golvsystem med produkter godkända i klasserna EC1 eller EC1 Plus

Mapei kan erbjuda kompletta system av ECO golvprodukter med mycket låga emissionsvärden. I dessa golvsystem är samtliga produkter godkända i klasserna EC1 eller EC1 Plus. Certifieringssystemet EMICODE  är en dokumentation på att produkterna avger mycket låga emissionsvärden av flyktiga organiska substanser, och är därmed mycket lämpliga för bostäder.

Mapei har testat samtliga produkter som ingår i systemet och kan därför tillhandahålla godkända primers, avrättningsmassor, handspackel, ljuddämpade produkter och lim för vinyl, gummi, linoleum, textil och trägolv.

Exempel på system:
Primer Eco
– latexprimer (tekniskt datablad)
Uniplan Eco
– fiberarmerad avjämningsmassa (tekniskt datablad)
Mapesonic CR –  stegljudsmatta (tekniskt datablad)
Ultrabond Eco S 955 1K – parkettlim (tekniskt datablad)

Liknande system finns for linoleum, vinyl, textil och antistatisk beläggning.

Spackelmassor används idag till avjämning av alla typer av golvytor med olika belastningar inom privatbostäder och industri. Det är inte enbart i nybyggnationer som det är aktuellt med att använda spackelmassor. Gamla golv kan vid många tillfällen behöva uppgraderas och genom att använda våra spackelmassor kan man bättra på och använda ett golv inom kort tid efter spackling. Våra avjämningsmassor kan påföras genom: handspackling, lätt portabel pump eller med  någon av våra pumpbilar.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. När JM byggde nytt huvudkontor i Stockholm, valde JM att limma parketten med Ultrabond Eco S 955 1K, en total yta om 11000m2.

Kategorier

Mapei grundades i Milano 1937 och är idag ett av världens största företag inom produktion av golvlim, fäst- och fogmassor samt kemiska produkter för byggbranschen. Mapei har alltid lagt stor vikt vid FoU och koncernen satsar årligen 5% av omsättning i FoU och har branschens största utbud av miljövänliga produkter.

Mapei är representerat i över 80 länder och har 58 fabriker spridda över hela världen. Mapei-gruppen har över 7 500 anställda och en omsättning på omkring 1,9 miljarder Euro.