Lena Sjöblom till Marginalen Bank

Lena Sjöblom börjar som affärsområdeschef för Marginalens konsultverksamhet inom redovisning, lön och ekonomiadministration. Lena kommer närmast från FAR där hon var ansvarig för redovisningstjänsterna samt arbetat med rådgivning till medlemmar, Rekoutveckling och auktorisation av redovisningskonsulter.

-   Jag ser det som ett mycket spännande uppdrag att få vara med och utveckla morgondagens tjänster inom redovisning och ekonomiadministration. Det är en stor fördel att vi som bank kan erbjuda våra företagskunder detta då bank- och konsulttjänsterna ofta går in i varandra. Dessa synergieffekter ska vi utveckla, säger Lena Sjöblom.

Lena kommer även fortsättningsvis att hålla kurser på FAR där hon även ansvarade för redovisningstjänster, satt som sekreterare för Policygruppen för redovisning och var medförfattare till Reko, Svensk standard för redovisningstjänster.

I dagsläget arbetar drygt 20 redovisnings- och lönekonsulter inom Marginalen Bank och målet är att växa och fungera som en mobil ekonomiavdelning för kunderna.

-   Ny teknik erbjuder många nya spännande tekniska lösningar för kunderna även om mitt fokus ligger på att få fram de mest professionella konsulterna på marknaden, säger Lena Sjöblom.

• redovisning
  • bokföring

Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalenkoncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen grundades ursprungligen 1979 och har cirka 600 medarbetare i
Stockholm, Göteborg, Borås, Sundsvall, Söderhamn och Umeå samt i Lettland och Litauen. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB.