Marginalen Bank förvärvar Travel Card av Eika Kredittbank

Marginalen Bank förvärvar kreditkortet Travel Card av Eika Kredittbank. I förvärvet medföljer 5 000 kunder.

- Förvärvet är en del i vår målsättning att växa på kortmarknaden och samtidigt erbjuda marknadens bästa kreditkort för resenärer. Genom förvärvet får vi ytterligare 5 000 ambassadörer för våra kort, säger Noel Cramer, chef för Privatbanken på Marginalen Bank.

- För oss var det mycket viktigt att hitta en köpare som kunde ta över våra kunder med en kortprodukt och servicegrad som väl motsvarar vårt resekort. Marginalen Bank lever väl upp till dessa krav och vi är säkra på att våra kunder kommer att bli nöjda, säger Anna Wendt, chef för svenska filialen på Eika Kredittbank.

De nya kunderna kommer att förses med Marginalen Banks egna resekort Traveller, som är speciellt utvecklat för människor som är intresserade av resor. Kortet förvandlar alla inköp till poäng som kan växlas in mot resor. När du väl reser så skyddas du av marknadens kanske starkaste försäkringsskydd med nio olika reseförsäkringar; bland annat avbeställningsskydd, resestartskydd, olycksfallsförsäkring och självriskskydd.

- Resenärer är en oskyddad grupp och skyddet som ingår i hemförsäkringen är ofta
långt ifrån heltäckande, vilket många tyvärr upptäcker när det är för sent. När
du betalar resan med kortet är du inte bara skyddad utan samlar även poäng till
nästa resa, säger Noel Cramer.

Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalenkoncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen grundades ursprungligen 1979 och har cirka 600 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Borås, Sundsvall, Söderhamn och Umeå samt i Lettland och Litauen. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB.