Marginalen Bank offentliggör prospekt och noterar obligationer på Nasdaq Stockholm

Marginalen Bank Bankaktiebolag offentliggjorde den 2 oktober 2014 en emission av en Additional Tier 1-obligation (200 miljoner kronor) och en Tier 2-obligation (300 miljoner kronor). I enlighet med villkoren för obligationerna kommer dessa att bli noterade samt upptagna till handel på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm. Första handelsdagen är beräknad till 8 december 2014 och obligationerna kommer att handlas under symbolerna MBANK 01 och MBANK 02.

I samband med noteringen och upptagandet till handel har styrelsen i Marginalen Bank upprättat två prospekt avseende obligationerna. Prospekten har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospekten kommer att hållas tillgängliga på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och på Marginalen Banks hemsida (www.marginalen.se).

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Marginalen Bank Bankaktiebolag ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 december 2014 klockan 17.30.

Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalenkoncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen grundades ursprungligen 1979 och har cirka 600 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Borås, Sundsvall, Söderhamn och Umeå samt i Lettland och Litauen. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB.