Marginalen Bank publicerar resultat för första kvartalet 2015

Marginalen Bank har idag publicerat resultatet för det första kvartalet 2015. Totalresultatet ökade till 12,2 mkr, jämfört med 7,2 mkr motsvarande period föregående år.

”Samtidigt som verksamheten utvecklas väl fortsätter resultatet att förbättras. Under första kvartalet 2015 uppvisade vi en stark resultatutveckling jämfört med första kvartalet 2014 och vi bibehåller en stark finansiell ställning” säger Fernando Miranda, VD Marginalen Bank.

Rapporten återfinns på www.marginalen.se.

Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalenkoncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen grundades ursprungligen 1979 och har cirka 600 medarbetare i Stockholm, Borås, Sundsvall och Söderhamn samt i Lettland och Litauen. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB.