Take Action! med normkreativa experten Felicia Margineanu.

Felicia Margineanu

Mångfald, jämställdhet och normkritik

Felicia Margineanu är normkreativ expert och en av Sveriges främsta sociala entreprenörer. Med fokus på jämställdhet och mångfald utbildar hon i normkritiskt tänkande som utmanar stereotyper. På så sätt banar hon väg för nya och mer inkluderande samhällsnormer.

Felicia är bland annat känd sominitiativtagare till en manifestation med 10 000 personer på Sergels Torg efter riksdagsvalet 2010. Hon har också fått ett flertal utmärkelser för entreprenörskap och drivkraft, såsom 5i12 priset, Årets Stipendium av Företagarna, Veckans Affärers 101 Supertalanger 2017och blev utsedd till Ten Outstanding Young People of the world i Sverige 2016. Felicia är även hyllad talare för prestigefyllda TEDx talks.

Rädda Barnen, Postnord, FRIENDS och många fler anlitar Felicia för att utmana perspektiven hos medarbetare, medlemmar och ungdomsföreningar. Sveriges grundskolor, gymnasieskolor och kommuner använder henne för att inspirera lärare, föräldrar och sina elever till att våga vara sig själva och ta vara på sociala mediers möjligheter. Över 100 000 personer har upplevt hennes föreläsningar.

Felicia inspireras av att fånga människors essens och utmana negativa normer.2014 grundade hon OhSnap! Sweden, numera Margineanu Academy, där hon utbildar tjejer och kvinnor i fotografi och ger dem kraften att själva påverka samhället och utmana idealen. Felicia är även aktuell som grundare av Margineanu Agency där hon tar klivet in i media- och reklambranschen för att förändra inifrån och ut.

Take Action - en inspirationsföreläsning om hur Felicia Margineanu med enkla medel förändrar världen.

Med stort hjärta stärker Felicia människors medvetenhetoch lyfterfram sociala mediers möjligheter i en kaosartad värld.

År 2017 kommer 14,6 triljoner digitala foton att tas.Våra barn växer upp på nätet och utsätts dagligen av tusentals bilder med nedärvda ideal. Är vi medvetna om bildens kraft? Är du maktlös under alla de ideal du konsumerar?Du som individ är också producent av innehåll genom dina egna sociala kanaler. Hur kan du ta ansvar för de värderingar du förmedlar till dina medmänniskor, medarbetare och den övriga sociala sfären?

Interaktioner i sociala medier spelar en avgörande roll för människors identitetsskapande och psykiska hälsa. Forskning visar dessutom att företag och organisationer som jobbar aktivt med mångfald och inkludering är mer lönsamma än andra. Moderna värderingar gör skillnad!

Låt Felicia inspirera er, utmana era normer och vidga era vyer!

Förbokningkontakta: Anne Glimhester 073-9318224 anne@margineanu.se

• Rasism, diskriminering

Margineanu Agency är en banbrytande content-agentur med spetskompetens inom jämlikhet, jämställdhet och normkreativitet. Vi är experter på kommunikation inom området bild och hjälper företag att förmedla tankeväckande känslor och upplevelser i deras bildbudskap.

Felicia Margineanu

Presskontakt Grundare och verksamhetschef Margineanu Academy +46708 53 11 18