Markem-Imaje utgir ny blekkskriver med høy oppløsning og stor skrift

5800: Det beste valget for kodemerking av bølgepappesker med Touch Dry® Hot Melt-teknologi

Keene, New Hampshire, USA, 6 august 2009 - Den siste løsningen for høyoppløselige blekkutskrifter fra Markem-Imaje byr på bedre ytelse, innovasjon og teknologi for de som trenger de beste løsningene for kodemerking. 5800-serien blekkskriver med høy oppløsning og stor skrift er neste generasjons løsning for utskrifter med klar og jevn tekst, grafikk og GS1-kompatible strekkoder på esker, brett og krympeemballasje. Denne oppdaterte skriveren er ideell for utskrifter på bølget materiale, og den kompakte moduldesignen gjør det lett å integrere den i eksisterende produksjonslinjer, kartongpakkemaskiner eller teipemaskiner.

5800-serie Hot Melt-blekkskriver er den nyeste utskriftsløsningen fra Markem-Imaje som gjør bruk av TouchDry® Hot Melt blekkteknologi. Dette hurtigtørkende, løsemiddelfrie blekket vil aldri lekke ut eller blekne under patronens levetid. Strekkoder som skrives ut med TouchDry®-teknologi er alltid 100 prosent lesbare og GS1-kompatible. Noe av det mest spesielle med Touch Dry®-blekket er at det kan skrives ut på mange forskjellige underlag og i mange miljøer, fra 0 til 40 ºC, noe som presser utskriftshastigheten opp i 182 m/min.

5800 Hot Melt blekkskriver byr på forbedret form og funksjonalitet til den eksisterende 5000-serien skrivere, inklusive mindre produktstørrelse, neste generasjons brukergrensesnitt, brukervennlighet og integrerte funksjoner, samt lavere energiforbruk, for å imøtekomme kravene fra dagens marked. 5800-skriveren fungerer som en selvstendig (stand-alone) eller fullt integrert enhet, og kan brukes sammen med programvare fra CoLOS® Enterprise. Intuitive ikonbaserte grensesnitt gir deg en kjent plattform, og USB-koblingen forenkler overføring av fildata. Systemet kan også utstyres med en fleksibel skriverhodeinnretning som ekstrautstyr, for presis avstandsstyring og sikring av optimal utskriftskvalitet.

«Vi har dekket kundenes behov» sier Spencer Craig, visepresident for markedsføringsavdelingen hos Markem-Imaje. «Kundene er på jakt etter kortere oppvarmingstid, mindre kabling, mindre strømforbruk, et forbedret og mer brukervennlig grensesnitt, generelt mindre maskiner, flere tilkoblingsmuligheter, større utskriftsytelse for sanntidsdata, og evnen til å skrive ut dynamiske strekkoder i 2D. Systemet byr på alt dette og enda mer. Vi er stolte av å kunne tilby denne oppdateringen til nye og eksisterende Markem-Imaje-kunder.»

Om Dover

Dover er en allsidig industriell produsent med 7 milliarder dollar i årlig utbytte fra driftsselskaper som produserer spesialiserte industriprodukter og -utstyr. Besøk www.dovercorporation.com for flere opplysninger.

Om Markem-Imaje

Markem-Imaje, som er et heleid datterselskap av New York-baserte Dover Group, er en betrodd produsent av løsninger for produktidentifisering og produktsporing, og tilbyr en komplett serie pålitelige og innovative inkjet-, varmeoverførings-, laser-, trykk- og etiketteringssystemer samt RFID-baserte systemer.

Med over 95 års erfaring leverer Markem-Imaje fullt integrerte løsninger som muliggjør produktkvalitet og sikkerhet, tilpasning til lovgivning og detaljhandel, bedre tilbakekallingsrutiner for produkter og forbedrete produksjonsprosesser. Markem-Imaje har hovedkvarter i Bourg-lès-Valence i Frankrike, over 2800 ansatte i mer enn 33 datterselskaper over hele verden, og forsyner over 30 000 kunder med optimale løsninger for produktmerking og produktkoding.

I tillegg støttes Markem-Imajes kunder av 6 FoU-sentre og flere produksjonsanlegg og verksteder for utstyrsreparasjoner, som er strategisk plassert rundt omkring på kloden. Besøk www.markem-imaje.no for flere opplysninger.

• blekkskriver
  • touch dry® hot melt-teknologi
  • blekkstråleskriver
  • sporbarhet