Höstens aktiviteter - Marketplace Borås

4 okt – Frukostmöte om offentlig finansiering:

Excedea Sweden är ledande på att minska finansiella risker vid företagsutveckling och utlandsetablering. VD Henrik Dagmalm och Senior Advisor Erik Flybäck kommer till oss och berättar hur ni kan få tillgång till finansiella resurser för affärsutveckling.

25 okt - Frukostmöte hos Korallen AB

Tillsammans med Marketplace Borås bjuder Korallen AB in till ett frukostmöte där de visar sina nya lokaler och berättar om sin verksamhet.

Korallen AB är ett familjeföretag som erbjuder tjänster inom tredjepartslogistik samt plaggfärgning och beredning med fokus på kvalitet och hög service.

26 okt – Textilbaren på Pumphuset

Textilbaren på Pumphuset är AW:n för alla som är verksamma inom textil, mode och närliggande branscher! Kom och mingla med branschkollegor, ät gott från buffén och självklart är det AW-priser i baren! Välkomna från 17.00!

Kvällens sponsor: Pumphuset

2 nov – Frukostmöte om GDPR:

GDPR är en förkortning av General Data Protection Regulation och är en EU-förordning som träder i kraft den 25 maj 2018. GDPR innehåller regler och bestämmelser som svenska företag måste följa vid behandling av personuppgifter, för att inte råka ut för sanktioner. Sebastian Thelén och Martin Bergander från Wesslau Söderqvist Advokatbyrå berättar.

8 nov - Logistik, nulägesanalys: från hamnsituation till Dropship.

Medverkande: Jimmy Klintenberg, Tekologistik samt Cecilia Tall, generalsekreterare TEKO

22 nov – Föreläsning med Thomas Hägg:

Thomas Hägg driver en PR & Kommunikationsbyrå i Sthlm som arbetar med varumärken inom mode och livsstil. Thomas sitter även i juryn för Swedish Fashion Talents och Show Up Fashion Award.

07 dec – Textilbaren X-Mas på Pumphuset

Textilbaren på Pumphuset är AW:n för alla som är verksamma i textil, mode och närliggande branscher! Kom och mingla med branschkollegor, ät gott från buffén och självklart är det AW-priser i baren! Välkomna från 17.00!

Kvällens sponsor: Rudholm & Haak