Show Up Fashion Award stärks ytterligare med nya samarbeten

Marketplace Borås årliga modeentreprenörs-pris Show Up Fashion Award stärker ytterligare sin position i och med samarbeten med starka varumärken.

Som tidigare nämnts har det slutits samarbetsavtal med Bea Åkerlunds WHOYOUARE vilket ger vinnaren internationell exponering och draghjälp.

Vi kan nu presentera ytterligare två starka företag som vill bidra med kompetensutveckling och stöttning till vinnaren.

IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM. Verksamheten bedrivs helt utifrån marknadens krav och önskemål och erbjuder affärsutbildningar för företag och individer som vill utvecklas och nå framgång.

"IHM Business School har sedan många år nära relationer med näringslivet i Boråsregionen. På senare år har regionen utvecklats kraftfullt och präglas idag av ett innovativt entreprenörskap med imponerande konkurrenskraft, säger Mia Flygring, regionchef på IHM Business School. Att genom samarbetet med Marketplace Borås tävling Show Up Fashion Award få vara med att hjälpa unga entreprenörer inom modebranschen ligger helt i linje med ambitionerna att stärka vår närvaro i regionen."

BMW genom Bilia Group Göteborg som i samband med prisgalan även visar upp sin nya modell i 7-serien.

”Att få hjälpa unga kreativa människor i deras resa mot sina drömmars mål känns både spännande och ytterst glädjande, säger Jimmie Knutsson, försäljningschef på Bilia Group Göteborg. Kreativitet, design och innovativa idéer ligger BMW nära så därför känns det extra passande att som BMW leverantör i Borås gå in i det här sponsorskapet med Show Up Fashion Award”

”Det är glädjande att vårt arbete med att stärka Show Up Fashion Award samt utveckla Marketplace Borås som regionens ledande affärsarena inom mode och textil, fortsätter väcka intresse hos näringslivet säger Nanette Espinasse, verksamhetschef på Marketplace Borås. Vi upplever att Show Up Fashion Awards genomslag blir större för varje år och ambitionen på sikt är göra detta till en skandinavisk företeelse med deltagare även från våra grannländer."

Prisets sammanlagda värde har i och med de nya samarbetsavtalen ökat till 525 000 kr. Prisgalan äger rum i Marketplace Borås Arena på Textile Fashion Center i Borås onsdagen den 25 november.