Lära nytt, - aldrig för sent.

Tänk om det vore praktiskt, teoretiskt möjligt att bli fullärd inom ett specifikt område som t.ex. kommunikation.
Fast det faller ju på orimligheten, ganska omgående.
Tänk dig själv, hur stressigt det skulle vara om du skulle inhämta alla erfarenheter, före alla andra. Värsta maratonloppet i raketfart rakt in i en betongvägg.
Hur kul skulle livet vara om inte varje dag bestod av nya kunskaper och aha-upplevelser?
Min yngste son tror att jag vet och kan bäst om media och marknadsföring. Det har han låtit meddela sin fröken. Jag låter honom tro det, snart mycket snart faller glorian.

Sociala medier har vi talat och skrivit mycket om, den senaste tiden. Och visst är det en form av ny kunskap för de flesta av oss, - där ingen på långa vägar är fullärd. Ingen vet vart det slutar och knappt heller var det börjar, men vad vi vet är att det är viktigt att aktivt medverka i kommunikationen som förs på nätet.

Vill du, som vi, lära dig lite mer ingående vad, hur och när "Sociala medier" blir en del i den kommunikativa processen?
För vad händer egentligen då kontrollincitamentet hamnat på Off, hur tar du tillbaka kommandot?  Och är det möjligt?

Fredagen den 24 april anordnar MiG, Marknadsföringens Dag på Svenska Mässan. En dag som främst kommer att präglas av "sociala medier" men också vikten av balans mellan nya och traditionella medier som viktiga reklam, pr och nyhetskanaler.

Dagens första föreläsare är Tomas Brunegård, koncernchef, Stampen, en mediekoncern som valt sin väg och utvecklats oerhört både kvantitativt och kvalitativt.
Därefter följer en övergripande föreläsning om sociala medier som övergår till att beskriva case, olika typer av blogg, praktiskt utförande, rörliga bilder m.m. av flertalet skickliga aktörer inom området.
Dagens föreläsningar ska ge dig en god kunskapsmässig plattform för att du, enkelt ska avgöra hur och vad ditt nästa kommunikativa steg blir.

Dagen erbjuder också på en minimässa full av intressanta företag inom div. olika branscher, där också föreläsarna finns representerade, lite att äta samt underhållning av Atelierteatern.

"Dagsbiljetten" ger dig också inträde till nattliga övningar på nattklubben, Push med en gemensam drink kl. 22.30 då nattklubbschefen Alessandro Montereale berättar om Push och Stureplanskonceptet.

Som alltid, går du in på www.mig.se för mer information.

Trevlig läsning, vi ses snart.

Vd, Marknadsföreningen i Göteborg

• newsdesk