MiG utsedd till Årets Marknadsförening!

I konkurrens med 29 andra marknadsföreningar har Sveriges Marknadsförbund utsett Marknadsföreningen i Göteborg, MiG till Årets Marknadsförening 2008. Priset delades ut i samband med Tendensdagen den 15 oktober i Stockholm.

Marknadsförbundet motiverar utnämningen med att MiG "genom hårt och målmedvetet arbete på kort tid förändrat, föryngrat och moderniserat föreningen. De har varit tydliga med vad de vill åstadkomma och hela tiden kommunicerat ut mot medlemmarna vad som varit på gång."
Man uppmärksammar också att samarbete med olika partnerföretag bidragit till framgången. Föreningen firade 75 år den 1 oktober 2008 och detta jubileum blev startpunkten för nya MiG.

- Vi är otroligt glada över utmärkelsen säger Kristina Cohn Linde, VD för MiG som pekar på två utmärkande skäl till framgången; Hårt arbete samt engagerade och skickliga samarbetspartners. Det nya och mer affärsmässiga MiG synliggjordes med en helt ny grafisk profil som reklambyrån Dragster tog fram. Det var en något vågad men lyckad satsning.

- Personligen är jag väldigt nöjd över det mentorskapsprogram vi startat och som utvecklats vidare till att inbegripa integration av nysvenska marknadsförare in i Göteborgs näringsliv. Med mångfaldens hjälp ökar vi affärsnyttan i föreningen.
Affärsnyttan har varit ledord i hela förändringsarbetet, tillägger Kristina Cohn Linde.

För mer information, kontakta:

Kristina Cohn Linde, VD Marknadsföreningen i Göteborg, tel. 0703 422195.

www.mig.se

Marknadsförbundets hemsida:

www.svemarknad.se

• Media, kommunikation

• kristina cohn linde
  • marknadsföreningen i göteborg
  • mig
  • marknadsförbundet
  • årets marknadsförening
  • internetmarknadsföring
  • kommunikation
  • nätverk