Abelco lanserar grävsystem och tillbehör på MaskinExpo

Abelco Nordic AB lanserar flera nya tillbehör på MaskinExpo, den 22–24 maj. Den största nyheten från tillbehörsavdelningen är det nya grävsystemet I-Dig, som finns med stor färgdisplay med touchscreen.

– Vi vet att våra kunder vill ha ett enkelt, användarvänligt grävsystem, som samtidigt är kompetent. Investeringen betalar sig normalt inom en månad genom ökad effektivitet, mindre fel och minskade kostnader, säger Mikael Andersson, VD på Abelco Nordic AB.

I-Dig fungerar med eller utan laser.

– Med en speciell sensor på skopan kan du till och med gräva under vatten, berättar Mikael Andersson.

Den stora färgdisplayen har touchscreen och är laddad med funktioner som hjälper föraren att gräva snabbare, mer exakt och framförallt säkrare.

Abelco lanserar även unika tiltbara/skevbara mellanfästen för hjullastare. Fästena låter förarna tilta redskapen i sidled, vilket underlättar och spar tid.

Nya modeller på ljusramper och blixtljus kommer också att presenteras, med modern design och funktion till rätt pris.

Mikael Andersson, VD
Abelco Nordic AB
Tel 0523–66 60 06
info@abelco.se
www.abelco.se

• ljusramp
  • grävsystem
  • tiltbart fäste
  • tillbehör
  • redskap
  • maskinleverantörerna

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 22–24 maj 2014.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.