Älvestad-Tanken visar ny generation minireningsverk

Effektiv rening, hög prestanda, robust utförande och kompakta mått. Det är utmärkande för minireningsverket BioFicient+från Kingspan Klargester. Utförandet gör minireningsverket lämpligt även där det krävs grund nedgrävning. BioFicient+ visas av Älvestad-Tanken AB på årets MaskinExpo, den 18-20 maj.

Irländska Kingspan Klargester har mer än 60 års erfarenhet av lösningar för avloppsvattenrening. Minireningsverket BioFicient+ är ut vecklat för att ge hushåll utan tillgång till kommunalt avlopp en integrerad, tillförlitlig och effektiv lösning. Anläggningen passar för hushåll på upp till tio personer.

– Vi har representerat Kingspan Klargester under många år och vet att det är ett företag som levererar pålitliga och effektiva lösningar. BioFicient+ är enkel att installera och använder teknik som ger mycket låga driftkostnader, säger Mats Fritiofsson på Älmestad-Tanken AB.

I en av reningszonerna används en omrörande luftningsprocess. Denna kompakta vidareutveckling av den biologiska processen ger en effektivare och grundligare rening av avloppsvattnet.

BioFicient+ har låg vikt. Den unika utformningen, med låg profil, låg vikt och möjlighet till förlängningshals gör minireningsverket enkelt att gräva ned och att installera. Det är tillverkat av högkvalitativ polyeten och har ett yttre helt fritt från skarvar.

Fördelar med BioFicient+

• Lämplig för grunda installationer.
  • Robust och lätt.
  • Enkel och prisvärd installation.
  • Effektiv reningsteknologi med höga prestanda.
  • Låg elförbrukning.
  • Minimal synbar påverkan.
  • Förlängningshals möjliggör djupare installation på svåråtkomliga platser.
  • Vid hals ger enkel slamtömning.

• BioFicient+ har godkänts enligt IS EN12566/SR66: 2015.

Mats Fritiofsson
    Älvestad-Tanken AB
    Tel 013-39 30 90, 0708-39 31 90
    info@alvestadtanken.se
    www.alvestadtanken.se

• reningsverk
    • avloppsvattenrening
    • avloppsrening
    • minireningsverk

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
    Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 18-20 maj 2017.