Bokningarna till Maskin-Expo 2007 slår alla rekord!

Nordens största mässa för entreprenadbranschen har öppnat monterbokningen inför Maskin-Expo 2007. Till rekordmässan Maskin-Expo 2006 bokade 330 utställare 52 000 kvadratmeter monteryta på Barkarby Flygfält, en rejäl ökning jämfört med tidigare mässor. Nu har situationen för det expansiva mässföretaget förbättrats ytterligare. Efter 23 år som entreprenadbranschens naturliga mötesplats inledde Maskin-Expo i augusti ett samarbete med MaskinLeverantörerna. Samarbetet var efterfrågat av många och effekten låter inte vänta på sig. Med sju månader kvar till mäss-start har Maskin-Expo redan nu hyrt ut mer monteryta än till hela mässan 2006. Hela 270 företag har bokat över 60 000 kvm monteryta, en ökning med 20 % från årets framgångsrika mässa. – Vi får nypa oss i armen för att inse att vi inte drömmer, säger Carina Tegelberg, marknadschef på Maskin-Expo Sweden AB. Bokningsläget överträffar även våra vildaste förväntningar! Vi böjer på nacken och tackar för det förtroende branschen än en gång visar oss. Fram till den 25 oktober gällde Maskin-Expos vanliga ”förtur till montern för årets utställare”. Vid midnatt den 26 oktober upphörde förturen och monterbokningen blev tillgänglig för alla. Samtidigt öppnade Maskin-Expo en ny bokningstjänst på Internet och redan under premiärnatten var flera företag inne och bokade sina monterplatser. – Det var mycket spännande att komma till kontoret på morgonen och se att flera nya utställare bokat på Internet medan vi sov! Samarbetet mellan Maskin-Expo och MaskinLeverantörerna blev en vitamininjektion för hela branschen. Resultatet blir en stor, levande utomhusmässa i Stockholm. En enda mässa för utställare att visa upp sig på. En enda mässa för kunder att besöka. Ett gyllene tillfälle att göra riktigt bra affärer.