Desrock borrar djupt på MaskinExpo

På Nordens största maskinmässa lanserar Desrock sin senaste produkt – ULTRA MAXBIT – rördrivningssystemet som tar Borraren på djupaste allvar.

ULTRA MAXBIT: är ett centrerat rördrivningssystem uppbyggt på pilot och ringborrkrona, framtaget för långa rördrivningar.

Rördrivningssystemet är utvecklat tillsammans med brunns- och energiborrare i norra Sverige där förutsättningarna ofta är extrema med tuffa markförhållanden. Ringborrkronan är därför helhärdad med lödda stift och kraftiga slitklackar för maximal livslängd. Systemet finns från 114 mm till 800 mm, även för topphammarborrning.

Mitsubishi’s nyutvecklade rördrivningssystem, ULTRA MAXBIT, för brunns- och energiborrning finns hos Desrock i monter Q3 på MaskinExpo.

Mer från Desrock på MaskinExpo:

ÄNTLIGEN SMÄLLER DET!: Enbart framtaget för den svenska marknaden premiärvisar Desrock under MaskinExpo Mitsubishi's T-35-gänga med tillhörande sortiment. En produkt som länge har efterfrågats av Bergsprängare runt om i landet och nu kan Desrock erbjuda även detta.

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Lång
DESROCK AB
E-post: daniel@desrock.se
www.desrock.se

Om DESROCK AB:

DESROCK AB är ett expanderande svenskt företag som tillsammans med starka, välkända varumärken utvecklar och levererar borrutrustning inom den Nordiska marknaden. Produkterna  är av absolut högsta kvalitet till konkurrenskraftiga priser inom berg-brunn-grundförstärkning och demoleringsutrustning. Desrocks huvudleverantör MITSUBISHI ROCKTOOLS är idag med sina fyra fabriker världens tredje största tillverkare av borrutrustning.

• borrning
  • tillbehör
  • redskap
  • drömgräns utställarrekord maskinexpo
  • carina tegelberg
  • barkarby flygfält

MaskinExpo är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna på Barkarby Flygfält i Stockholm, 19-21 maj 2011.

För mer information om MaskinExpo, kontakta:
Carina Tegelberg, marknadschef MaskinExpo Sweden AB, 018-29 28 27, 0706-29 28 27.