Fastmonterad smartphone pålitlig nyhet på MaskinExpo

I kommersiella fordon uppskattas fastmonterade telefoner för tillgänglighet, säkerhet och samtalskvalitet. Som första nordiska agent kan Malux nu erbjuda Voyager – en smartphone för fast montering och med anslutning för yttre antenn. Den fordonsanpassade proffstelefon visas på årets MaskinExpo, den 28-30 maj.

Voyager är världens första fast monterade 3G-smartphone för kommersiella fordonsflottor. Den ger kristallklara röstsamtal och en bred åtkomst till Android-baserade applikationer, som låter föraren navigera säkert och effektivt.

Telefonen är utrustad med ett stort fysiskt tangentbord, en touchscreen på 3,5 tum och en mängd tekniska finesser.

– Med sina yttre antenner för 3G/GSM och GPS erbjuder Voyager exceptionellt bra täckning och signalstyrka för såväl samtal som GPS. Telefonen kan även användas som en trådlös hotspot, WiFi i bilen, för exempelvis en surfplatta eller bärbar dator, berättar Andreas Dahlqvist på Malux.

Voyager har utvecklades för dagens moderna fordonsflotta där integrationer är en viktig ingrediens. En förare som har en personlig mobiltelefon kan exempelvis synka sina kontakter och sin kalender direkt till Voyager. Voyager kan i sin tur kopplas mot olika applikationer av fleet management och utföra fjärrdiagnostik av fordonet.

Voyager i korthet:

• Fysiskt tangentbord plus 3,5-tums touchscreen
  • Yttre antenn för både 3G/GSM och GPS
  • Trådlös hotspot, WiFi i bilen
  • Enkel installation i alla typer av fordon
  • Extremt klimattålig konstruktion
  • Tillgång till vanliga Android-appar (exempelvis Spotify)

På MaskinExpo presenterar Malux även Truckfone, en fast monterad fordonstelefon med 3G/GSM-telefoni och yttre antenn för bästa möjliga mottagning och driftsäkerhet. Stora knappar och användarvänliga menyer tillsammans med en kristallklar skärm ger ett proffsigt och gediget intryck.

Andreas Dahlqvist
Malux Sweden AB
Tel 0660-29 29 45 (direkt), 0660-29 29 00 (växel)
andreas.dahlqvist@malux.se
info@malux.se
www.malux.se

• lastbilstelefon
  • telefon
  • fordonstelefon
  • smartphone
  • maskinmässa
  • skogsmaskinstelefon
  • biltelefon
  • anläggningsmaskiner

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 28–30 maj 2015.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 08–512 937 00, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se