16 tons hjulgrävare – en stor nyhet för Abelco

På årets MaskinExpo, den 22–24 maj, premiärvisar Abelco Nordic AB stor nyhet – Abelco XE150W – en hjulgrävare på 16 ton för proffsen.

– Vår fabrik har tagit godbitarna från ett flertal ledande tillverkare och resultatet visar vi för första gången upp på Stoxa, säger en märkbart stolt Mikael Andersson, VD på Abelco Nordic AB.

Kraften kommer från den väl tilltagna Cummins-motorn och servicepunkterna är som sig bör lättåtkomliga.

Den rymliga hytten har en unik flytande lösning med sex siliconoljestötdämpare vilket ger föraren optimal körkomfort.

– Detaljer, sikt, ljudvolym – allt håller högsta klass, försäkrar Mikael Andersson.

Mikael Andersson, VD
Abelco Nordic AB
Tel 0523–66 60 06
info@abelco.se
www.abelco.se

• grävmaskin
  • hjulgrävare

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 22–24 maj 2014.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.