Kobelco SK180LC boostar ergonomi, prestanda och bränsleeffektivitet

Ännu smidigare joystick, effektivare luftkonditionering, förbättrat filtersystem för hydrauliken, en ny generations luftfilter och förbättrad avgasrening. Det är en del av förbättringarna på uppdaterade grävmaskinen Kobelco SK180LC. Den högproduktiva och bränsleeffektiva 19-20-tonnaren visas av Beck Maskin på årets MaskinExpo, den 18-20 maj.

Kobelco SK180LC har ett högeffektivt hydraulsystem, som minimerar bränsleförbrukningen samtidigt som det maximerar kraften. Det ger en kombination av smidighet och kraft, som bidrar till ökad produktivitet.

Tre körlägesalternativ gör det enkelt att optimera prestandan och maximera bränsleeffektiviteten utan att pruta på produktiviteten: H-mode maximerar kraften och används i de tuffaste jobben. S-mode ger en ideal balans mellan produktivitet och bränsleeffektivitet i en stor bredd av uppdrag. ECO-mode minimerar bränsleförbrukningen i uppdrag där så är möjligt, exempelvis precisionsarbeten. Maskinföraren väljer enkelt körläge genom knapptryckning.

Motorn är särskilt anpassad för just anläggningsmaskiner. Den möter kraven i steg IV-standarden, reducerar bränsleförbrukningen och minimerar utsläppen. Avgasreningen består bland annat av ett SCR-system, som förvandlar kväveoxider till oskadlig kvävgas och vatten. Till de låga utsläppen av kväveoxider och partiklar bidrar även motorns EGR-kylare.

Annica Toresjö, marknadsassistent
Beck Maskin Sverige AB
annica.toresjo@beckmaskin.se
www.beckmaskin.se

• bandgrävare
  • grävmaskin

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 18-20 maj 2017.