Kompakt borrskruvdragare skapar moment på MaskinExpo

Den kompakta, starka och fullutrustade borrskruvdragaren M18 BLDD-502C från Milwaukee möter proffsen på MaskinExpo, som hålls på STOXA den 28-30 maj. Där visas borrskruvdragaren av TTI-EMEA.

Borrskruvdragaren M18 BLDD-502C är endast 174 mm lång. Kraften levereras med kolborstfri motor på 18 volt. Den har 13-millimeters metallchuck som ger enkla bitsbyten, 18-stegs momentinställning plus borrläge, 60 Nm, med 450/1800 varv per minut.

Maskinen klarar 13 millimeters borrdiameter i stål och 38 millimeter i trä. Det elektroniska överbelastningsskyddet Redlink i vektyg och batteri garanterar maximal uthållighet. Maskinen har handtag av typen softgrip, bälteshållare och inbyggd LED-lampa som lyser upp arbetsytan.

Redlithium-ion-batterier ger lång driftstid och optimal hållbarhet. Batteriindikator visar hur mycket ström som finns kvar. Vikten inklusive batteri är 2,0 kg. Milwaukee M18BLDD-502C levereras med dubbel uppsättning av Redlithium-ion-batterier på 5,0 Ah, 100-minuters laddare och väska.

Louise Svensson, Marketing Coordinator
TTI-EMEA, Techtronic Industries Nordic ApS
Tel 070-619 69 10
louise.svensson@TTI-EMEA.com
www.milwaukeetool.se

• borrmaskin
  • skruvdragare
  • borrskruvdragare
  • verktyg
  • handverktyg

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 28–30 maj 2015.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 08–512 937 00, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se