Larvgående höjdare från Carlsson & Co har Sverigepremiär på MaskinExpo

På Nordens största maskinmässa premiärvisar Carlsson & Co AB – Bluelift C22/11 – en larvgående lift som jobbar på höjden

Carlsson & Co:s nya Bluelift C 22/11 är en Italiensktillverkad larvgående lift med 22 meters arbetshöjd och 11 meters räckvidd. Liften har 200 kg korglast.

Bluelift C 22/11 är utrustad med teleskoputskjut, artikulerande jib, breddbara larver, trådlös radiostyrning, Honda bensin/220 v drivning och auto-setup stödben.

Bluelift finns för närvarande i 6 modeller från 12 till 22 meters arbetshöjd.

Larvgående liftar är en stor produkt i Central- och Sydeuropa och på stark framgång i Sverige, vilket gör att det är rätt tid för Carlsson & Co att presentera denna nyhet på MaskinExpo 2011.

Carlsson & Co AB i Falkenberg är sedan november 2010 generalagent för Denka och Falcon kvalitets liftar och har mångårig samlad erfarenhet av liftar i företaget.

Se nya Bluelift C 22/11 på Maskin Expo 19-21/5 i Carlsson & Co:s monter I 6.

För ytterligare information, kontakta:

Björn Carlsson
Carlsson & Co AB
Tel:    +46 (0)346 - 845 30
Mobil: +46 (0)70 - 638 45 30
Fax:   +46 (0)346 - 102 01
E-post: bjorn@carlsson-co.se
www.carlsson-co.se

• lift
  • redskap
  • carina tegelberg
  • barkarby flygfält

MaskinExpo är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna på Barkarby Flygfält i Stockholm, 19-21 maj 2011.

För mer information om MaskinExpo, kontakta:
Carina Tegelberg, marknadschef MaskinExpo Sweden AB, 018-29 28 27, 0706-29 28 27.