Loadtronic 3MH – vågsystem utvecklat för materialhanterare

Vågsystemet Loadtronic 3MH är ett vågsystem anpassat för materialhanterare. Systemet möjliggör dynamisk vägning utan att påverka den normala arbetscykeln. Skandinaviska Teknik & Smörjsystem lanserar vågsystemet på årets MaskinExpo, den 22–24 maj.

Loadtronic 3MH visar aktuell last, antal lyft och totalvikt. Databasen rymmer sex olika parametrar; kund, material, fordon, lastningsplats och ytterligare två register som kan döpas efter behov.

Lastningsdatan kan överföras via antingen USB eller med hjälp av något av följande tillval; skrivare, sms eller trådlös modemöverföring.

Skandinaviska Teknik & Smörjsystem AB
info@stsab.com
www.stsab.com

• Entreprenadfrågor, maskiner

• maskinleverantörerna
  • vägningsteknik
  • vågsystem
  • materialhanterare
  • vägning

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 22–24 maj 2014.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.