Markbädd på burk för enskilt avlopp

4evergreen lanserar en ny version av markbädd på burk för den som har enskilt avlopp. Enheten är en allt-i-ett-lösning som sparar både installationstid och utrymme. Den är certifierad för hög skyddsnivå enligt EN12566-3 och lever upp till alla krav på enskilt avlopp i Sverige. Nyheten presenteras av Evergreen Solutions på årets MaskinExpo, den 18-20 maj.

Den smidiga lösningen från 4evergreen kommer med integrerad slamavskiljare på 2 000 alternativt 3 000 liter följt av en bioreaktor – en markbädd på burk.

– Installationen har aldrig varit enklare. Dessutom är utrymmet som tas i anspråk minimalt, säger Oscar Falkenberg på Evergreen Solutions.

Enheten fungerar utan rörliga delar och el. Den arbeter med självfall och självdrag för optimal rening. I de fall vattnet behöver pumpas iväg efter rening finns det en integrerad pumpstation i enheten.

Oscar Falkenberg
AB Evergreen Solutions
Tel 070–331 15 49
oscar@4evergreen.se
www.4evergreen.se

• avloppslösning
  • markbädd
  • avlopp
  • enskilt avlopp
  • enskilda avlopp
  • avloppsrening
  • reningsverk
  • minireningsverk

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 18-20 maj 2017.