Mense Oy presenterar nytt klippaggregat på MaskinExpo

Klippaggregatet 8K är en lätt och förmånlig variant av Menses hydrauliska röjningsaggregat. Aggregatets storlek gör att det även passar för små basmaskiner. Användningsområden är bland annat parkområden, fältkanter och vägkanter. Mense lanserar det nya klippaggregatet på årets MaskinExpo, som hålls på STOXA den 28-30 maj.

Större RP-röjningsaggregat har hittills installerats på traktorer, gräv- och skogsmaskiner samt på lyftdon. Röjningsaggregaten kan användas både för selektiv och total röjning. Dessa används i dag vid röjning av elgator, banvallar och vägkanter. Röjningen kan ske tryggt också inom tätorter. Den skärande röjningen slänger inte gnistor, stenar eller annat avfall runt i omgivningen.

På Menses avdelning finns också Menses röjningskniv, som är ett tillbehör som kan snabbkopplas, också i efterhand, till i stort sett alla skördaraggregat. Sammankopplingen av röjningskniven och skördaraggregatet möjliggör röjningen av oönskat underbestånd samtidigt med avverkningen. Avverkningsarbetet underlättas då maskinföraren kan samtidigt undanröja den störande undervegetationen.

Mense Oy
Tel +358-5-610 6900
www.mense.fi

• grönytemaskiner
  • röjningsaggregat
  • röjningsarbeten

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 28–30 maj 2015.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 08–512 937 00, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se