Närlant presenterar nya vagnar i Multiva TR-familjen

Multiva-vagnarna har utvecklats för effektivitet, funktion och hållbarhet vid transporter. På årets MaskinExpo, den 28-30 maj, lanserar Närlant tre nytillskott i mångsidiga Multiva TR-familjen: TR200, TR250 och TR300.

Multiva TR-vagnarna är avsedda för transport av olika former av lösa material. Den hydrauliska baklämmen har extra stor öppningsvinkel, vilket underlättar vid tippning. Arbetet underlättas ytterligare av att baklämmen låser automatisk vid stängning. Baklämmen styrs separat, så vid tippning av exempelvis spannmål är det möjligt att endast öppna den en aning.

Ramen är tillverkad av kraftig fyrkantsbalk. Det gör konstruktionen mycket stabil och förhindrar att ramen vrider sig vid tippning. Flakkonstruktionens materialtjocklek och robusta stödbalkar borgar för lång livslängd. Flakbotten utgörs av fem millimeters stål, medan sidorna är tillverkade av fyra millimeters stål (S 355).

För att underlätta avlastning är TR-vagnarnas flak smalare framtill. Tömning av fuktiga material underlättas ytterligare av att flaken har avrundade hörn, släta sidor och botten utan skarvar.

Vagnarna har broms på alla hjul.

Volymer, kubikmeter
TR200: 21,2
TR250: 23,4
TR300: 26,4

Vagnarna kan kompletteras med förhöjningar som ger ökade volymer. Det finns även tillbehör för ytterligare anpassning till olika användningsområden.

Anders Nilsson
Närlant Import AB
anders.nilsson@narlant.se
www.narlant.se

• transport
  • tippvagn
  • vagnar
  • vagn

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 28–30 maj 2015.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 08–512 937 00, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se