Nordens största entreprenadmässa - 300 utställare på Maskin-Expo 2006

300 utställare har nu bokat plats på Maskin-Expo 2006. Den 3 april bokade Visma XOR en tältmonter och sprängde därmed Maskin-Expos drömgräns på 300 utställare. – Ytrekordet för mässan slogs långt före jul, säger Carina Tegelberg. Hittills är mer än 5 hektar monteryta uthyrt och Maskin-Expo blir Nordens största entreprenadmässa. Någonsin. En anledning till det stora intresset för Maskin-Expo är att mässan flyttar till Barkarby Flygfält. Mässan erbjuder Sveriges bästa demonstrationsområde för entreprenadbranschen och i år ställer även de stora aktörerna ut. Tunga företag som Swecon, Komatsu och Scania visar upp sina nyheter på Maskin-Expo 2006. Mässan blir mer komplett än någonsin, målsättningen är att alla ska få något nytt att titta på. Besökarna på Maskin-Expo hittar allt från stora och små maskiner, tillbehör och verktyg till bilar, vägunderhåll och krossverk. Årets utställare satsar tungt på Maskin-Expo. De flesta har utökat sina ytor betydligt och många har aktiviteter i montrarna. Där kommer att vara artister, underhållning, tävlingar, nyheter och demonstrationer. De tunga maskinleverantörernas demonstrationer lockar självfallet mängder av besökare. Detsamma gäller veteranmaskinerna, det nya grönyteområdet, terrängbanan och möjligheten till provkörning av nyheter. Maskin-Expo bjuder in till en riktig fackfolkfest och hoppas på 20 000 besökare. Den 300:e utställaren, Visma XOR, säljer administrativa program för småföretagare och visar på Maskin-Expo ekonomiprogrammet XOR Compact, XOR Lön och andra Vismaprodukter. – Vi ställer ut på Maskin-Expo för att det är en intressant marknad där vi kostnadseffektivt når ut till en viktig målgrupp, säger Tomas Holm, försäljnings- och marknadschef på Visma XOR. Visma XOR bokade en 18 kvm monter i tältgatan. – Vi valde en färdig tältmonter för att det är så bekvämt. Med verksamheten i Malmö vill vi ha allt fixt färdigt när vi kommer till mässan. Det är bara att ta fram broschyrer, plugga in datorerna och börja jobba. ---- Maskin-Expo 2006 äger rum 18-19-20 maj på Barkarby Flygfält i Stockholm. Mässan är Nordens största i sitt slag och arrangeras sedan 1983 av Maskin-Expo Sweden AB. Tidigare rekord är 252 utställare, årets mässa är redan uppe i 300 utställare. För mer information: Carina Tegelberg Marknadschef Maskin-Expo Sweden AB Tel. 018 - 29 28 27 0706 - 29 28 27