Norditek lanserar stjärnsikt för tuffa material

På MaskinExpo, den 22–24 maj, lanserar Norditek stjärnsikten Backers 3TAL. Maskinen är speciellt framtagen för att klara av tuffa jordar, schaktmassor och förorenade jordar. Exempelvis är den utrustad med grovgaller, höj- och sänkbar fördelningsskruv, larv, nya premiumsystemet med polyuretanstjärnor, samt renssystem för våta och kladdiga jordar.

Norditek har sålt cirka 80 stycken Backers stjärnsiktar sedan starten 1998. Under årens lopp har tekniken utvecklats och förfinats tillsammans med företagets kunder och leverantörer.

Stjärnsikten är oslagbar vid vissa material och nya användningsområden upptäcks varje år. Tvärtemot vad många tror är gummistjärnan i sikten mycket slitstark och stötabsorberande – en kombination som gör slitagekostnaden per ton mycket låg.

Norditek AB
info@norditek.se
www.norditek.se

• stjärnsikt

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 22–24 maj 2014.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.