Ny smidig 3-tonskärra från Waldung på MaskinExpo

På årets MaskinExpo, Norden största maskinmässa, visar Waldung AB senaste nyheten - Waldung-kärran 3 ton – den smidiga kärran för mindre grävare.

Waldung-kärran 3 ton är Waldung AB:s senaste tillskott bland kärror. Till Waldungs kärror kommer den styrbara dragstången som gör kärrorna så smidiga att vissa grävjobb kan utföras upp till 30 %, och enligt några kunder, ända upp till 50 % snabbare.

Dragstången går att få till nya Waldung-kärran 3 ton och också till kärrorna med lastvikt 5 ton och 7 ton. Den manövreras med maskinens hydraulik. Till kärrorna 3 ton och 5 ton Mini, finns det radiostyrning att köpa, om maskinen saknar hydraulik. I så fall tippas kärran med lyft-stropp.

Batteri och elmotor till radiostyrningen monteras i kärran, och manövreras från hytten med hjälp av en trådlös dosa.

Välkommen till Waldungs monter 1526/1528 på MaskinExpo. Där visar företaget dung-kärran 3 ton. Du kan också se Waldung-kärran 5 ton MINI kopplad till en 5-tons bandgrävare för att själv se hur smidigt det är.

För mer information:
Waldung AB
0708-552 472
www.waldung.se
info@waldung.se

• tillbehör
  • redskap
  • grävare
  • kärra

MaskinExpo är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna på STOXA, Stockholm Outdoor  Exhibition Area, 10 minuter från Arlanda den 24-26 maj 2012.

För mer information om MaskinExpo, kontakta:
Carina Tegelberg, marknadschef MaskinExpo Sweden AB, 08-512 937 03, 0706-29 28 27.