Ny stendumper med beprövat chassi

En ny stendumper från Möre Maskiner möter publiken på årets MaskinExpo, den 18–20 maj. Möre Stendumper 6 ton har vinklad framstam och hängande/svängande bakläm. Dumperkorgen är tillverkad i S355-stål och har ett kraftigt undre balksystem. Lägg därtill dumperkärrans rejäla däcksutrustning, bultade drag och det väl beprövade chassit.

Dumperkorgen på Möre Stendumper 6 ton är placerad på det beprövade chassit MB6000-Z, uppbyggt av en gedigen fyrkantsram som ger stabilitet och hög hållfasthet. Dumperkorgen är byggd i väl tilltagen plåttjocklek.

Stendumpern är rikligt utrustad med bland annat ställbart drag, LED-belysning, transportbelysning enligt svensk standard, underkörningsskydd, bakläm med multifunktionsöppning, hög tippvinkel och vinklad framläm. Detta, tillsammans med stendumperns kraftiga konstruktion, bidrar till trygga transporter och säkra arbetsförhållanden.

Lång livslängd, låga driftskostnader och ett attraktivt pris bidrar till god ekonomi.

Stendumpern kan extrautrustas med dragbomsförlängning på 300 millimeter, alternativa drag och reservdelshjul.

Fakta – Möre Stendumper 6 ton

• Max last, kg: 6000
  • Volym, kbm: 4,18
  • Standardläm, mm: 600
  • Flakbredd, mm: 2100
  • Flaklängd (övre), mm: 3100 (3470)
  • Total bredd, mm: 2235
  • Total längd, mm: 5070
  • Plåttjocklek i sida och botten, mm: 6
  • Stålkvalitet: S355
  • Tippvinkel, grader: 53
  • Vikt, kg: 1800
  • Hjulaxel: ADR, Enaxlad
  • Däck: 400/60x15,5 PR 14

Patrik Johansson
Möre Maskiner AB
Tel 0480-883 04
patrik@moremaskiner.se
www.moremaskiner.se

• dumper
  • dumpervagn
  • stendumper
  • dumperkärra

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 18-20 maj 2017.