​Nya företag satsar på MaskinExpo

Snart två år sedan sist, två månader kvar och nära 200 utställare - det är dags för MaskinExpo 2019.

- 2017 års besökare uppskattade det nya, kompakta mässområdet så det har vi kvar, berättar mässans marknadschef Carina Tegelberg. Kartan lyser vackert orange av bokade montrar och bland utställarna hittar vi flera nyheter. Vi har till exempel fått två bokningar från Kina, vilket är lite spännande. De kom nästan samtidigt, men oberoende av varandra, så någon måste pratat gott om oss i Mittens Rike.

MaskinExpo 2019 har också nya utställare från Polen, Estland och Italien.

Bland tidigare utställare väljer vissa att spänna musklerna rejält i år. Abandon, som är generalagent för Hidromek i Sverige och säljer bl.a grävmaskiner, hjullastare och väghyvlar, har bokat två stora montrar mitt emot varandra direkt vid entrén. De satsar på MaskinExpo för att visa den nya generationen av Hidromeks maskinprogram och framför allt, för att på allvar ta marknadsandelar från konkurrerande märken.

- Många utställare är glada åt att att MaskinExpo är tillbaka i maj. Framför allt uppskattar de att vi erbjuder dem möjligheten att provköra och demonstrera i montern, att besökarna på MaskinExpo får ”köra ner skopan i backen”. Vi håller med, ju mer aktiva montrar på mässan, desto gladare besökare!

• fackfolkfest
  • krossverk
  • demolering
  • lantbruksmaskiner
  • grönytemaskiner
  • stoxa
  • redskap

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är branschens stora FackFolkFest. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för lantbruk, berg och demolering.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23-25 maj 2019.