Nya Nokian Loader Grip 3 – effektivt och pålitligt i entreprenadarbeten

Körning med hjullastare i tuffa miljöer ställer krav på däckens grepp, stabilitet och slitstyrka. Det klackmönstrade specialdäcket Nokian Loader Grip 3 är framtaget för sådan användning. Bred markkontakt och robust stomkonstruktion ger stabila och exakta köregenskaper. Slitbanans öppna vågräta och längsgående spår ger goda rensningsegenskaper. Däcket lanseras på MaskinExpo den 23-25 maj.

Den naturgummibaserade specialgummiblandningen på det robusta Nokian Lodaer Grip 3 ger utmärkt slitstyrka och grepp även på mjukt grusunderlag. Den robusta stålradialkonstruktionen och stålbälten under slitbanan ger imponerande timresultat.

− Det klackmönstrade Nokian Loader Grip 3 passar utmärkt för entreprenadarbeten i krävande förhållanden. Däckets robusta All-Steel Radial stålkonstruktion ger utmärkt slitstyrka. I stenig terräng ger däckets förstärkta sidor ett effektivt skydd mot stick- och skärskador, säger Martti Päivinen, produktutvecklingschef på Nokian Heavy Tyres.

Med hjälp av slitagevarnaren på mönsterklackarna är det enkelt att kontrollera däckets utmärkta slitstyrka. När numren på mönsterklackarna inte längre är synliga finns det fortfarande kvar 25 procent av slitbanan.

Nya Nokian Loader Grip 3 har en rullriktning som inte är bestämd. I produktionen av däcket används enbart renade, lågaromatiska oljor.

Loader Grip 3:

• Utmärkt grepp och slitstyrka för hjullastare
  • Robust All-Steel Radial konstruktion är stabil även i krävande arbeten
  • Förstärkta sidor ger effektivt skydd mot stick- och skärskador
  • Slitagevarnare

Dimensioner:

• 20.5R25
  • 23.5R25
  • 26.5R25

Mats Fahlgren, försäljningschef
Nokian Däck AB
08–474 74 40
mats.fahlgren@nokiantyres.com
www.nokiantyres.se

Jan Boberg, produktchef
Nokian Däck AB
Tel 08–474 74 40
jan.boberg@nokiantyres.com
www.nokiantyres.se

• däck
  • specialdäck
  • hjullastardäck

MaskinExpo har arrangerats i 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 23–25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.