Optimerad avjämningsbalk från Rototilt

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2019 09:23 CEST

Rototilts avjämningsbalk visades först på Bauma i april och möter nu Sverigepubliken på MaskinExpo.

Med Rototilts avjämningsbalk effektiviseras arbetet med planering av vägar och större markytor ytterligare. Tillsammans med Rototilts tiltrotatorer och maskinfästen ger avjämningsbalken ett perfekt planeringsresultat med färre maskinförflyttningar. Rototilt visar avjämningsbalken på årets MaskinExpo, den 23–25 maj.

Rototilts avjämningsbalkar finns i bredderna 1,5 meter, 2 meter, 2,5 meter och 3 meter. De är utformade i mycket slitstarkt stål och levereras med en justerbar rulle samt kullager av högsta kvalitet. Slitdelar i stålkvalitet HB450 borgar för en lång livslängd.

Avjämningsbalkenär förberedd för att förenkla montering av GPS för grävsystem som med Rototilts RPS-funktion möjliggör optimal kontroll.

Markus Olofsson, Försäljningschef Sverige
Rototilt Group AB
Tel: 070–697 81 73
markus.olofsson@rototilt.com

För bilder, kontakta:
Anna-Clara Fridén, Digital Marketing Manager
Rototilt Group AB
anna-clara.friden@rototilt.com

www.rototilt.com

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.