OQC ger snabb och säker koppling av pendlande redskap

Även pendlande redskap kan fästas snabbt och säkert. Det visar OilQuick med snabbfästessystemet OQC. Systemet gör det möjligt att byta hydrauliska, mekaniska och elektriska redskap direkt från förarhytten, vilket betyder mycket för säkerhet, flexibilitet och produktivitet. OQC visas av OilQuick på årets MaskinExpo, den 18-20 maj 2017.

OilQuick har mer än 20 års erfarenhet av helautomatiska snabbfästessystem. Gemensamt för systemen är att tillkopplingen av redskap sker både snabbt och säkert, vilket ger flexibilitet, ökad produktivitet och därmed bättre lönsamhet.

Snabbbfästessystemet OQC är utvecklat för pendelupphängda redskap, främst på lastkranar och maskiner för materialhantering. OQC gör maskinen till en mångsidig redskapsbärare, vilket leder till optimerade processer och maximalt utnyttjande. Lösningen ger enkelt tillgång till ett brett urval av redskap och ger dessutom möjlighet att använda specialkonstruktioner. Systemet ger även maximal flexibilitet, eftersom alla redskap kan rotera obegränsat 360 grader med hjälp av rotorn.

Johan Lindqvist
OilQuick AB
Tel 0650- 769 64, 0650–153 40
johan.lindqvist@oilquick.com
www.oilquick.com

• snabbfästessystem
  • snabbkoppling
  • redskap
  • snabbkopplingssystem
  • snabbfäste
  • redskapsfäste

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 18-20 maj 2017.