Pressvisning av STOXA - Stockholm Outdoor Exhibition Area

STOXA, Stockholm Outdoor Exhibition Area, är det nya mäss- och evenemangsområde som växer fram 10 minuter från Arlanda Flygplats. 90 hektar böljande vacker golfbana byggs just nu om till ett effektivt och välkomnande mässområde. Första evenemang på STOXA blir MaskinExpo, Nordens största maskinmässa med 600 utställare och 30 000 besökare.

Golfbanan är under förvandling och närmare 6 km nya vägar dras över det som tidigare var fairways. Hur tänker vi när vi skapar STOXA och vilka evenemang tror vi kommer att äga rum på det nya området?

Måndag 12 september kl 10.00 berättar vi om vårt innovativa projekt och kl. 12 öppnar VIP-bokningen till MaskinExpo 2012.

Välkommen på pressvisning av STOXA, Stockholms nya utomhusområde för mässor och stora evenemang!

Vägbeskrivning STOXA: Från E4, sväng mot Arlanda. Följ skyltning Norrtälje och väg 273 cirka 10 km, därefter skyltat ”MaskinExpo”.

• Företagsinformation

MaskinExpo är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna på STOXA, 24-26 maj 2012.

För mer information kontakta:
Carina Tegelberg, marknadschef MaskinExpo Sweden AB, 018-29 28 27, 0706-29 28 27.