Prisbelönt skyddsbåge visas på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2015 09:19 CET

Med hydrauliskt höj- och sänkbar skyddsbåge ökar framkomligheten utan att pruta på säkerheten. Den prisbelönta lösningen från tyska maskintillverkaren Thaler visas av Närlant på årets MaskinExpo, den 28-30 maj.

Det var på tyska mässan EuroTier som den höj- och sänkbara skyddsbågen belönades med silvermedalj för innovation. Skyddsbågen är sänkbar med 25 centimeter. Det ger Thaler modell 2138/K, försedd med däck i dimensionen 400/50-15, en totalhöjd på 195 centimeter i sänkt läge. Med andra däckdimensioner kan sänka totalhöjden sänkas ytterligare.

Den höj- och sänkbara skyddbågen är möjlig att eftermontera. Pris: 13 500 kronor, exklusive moms.

Anders Nilsson
Närlant Import AB
anders.nilsson@narlant.se
www.narlant.se

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 28–30 maj 2015.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 08–512 937 00, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se