Säker funktion i ny design med nya skyddskläder från Husqvarna

Pressmeddelande  •  2012-05-16 23:52 CEST

På årets MaskinExpo, Nordens största maskinmässa lanserar Husqvarna - Classic och Technical Extreme – nya kollektioner av snygga och säkra skyddskläder.

Oavsett vilket utomhusarbete som ska utföras så är funktions­dugliga skyddskläder ett måste. Husqvarnas nya kollektioner Classic och Technical Extreme består av snygga plagg som både är bekväma och säkra när dagarna är långa och krävande.

Husqvarnas skyddskläder är kända för hög hållbarhet och säkerhet, faktorer som självklart också finns i de nya kollektionerna Classic och Technical Extreme. Till detta kommer flertalet förbättringar när det gäller komforten i kollektionsplaggen, vilka också särskiljer sig från tidigare modeller med en mer sportigt look.

Classic
Classic är tillverkad i Husqvarnas välkända kvalitet. Plaggen som har en modern design har kardborrband vid handlederna för en tight pass­form och en ljus orange färg på överdelen för ökad synlighet. Certi-fierad säkerhetsnivå klass 1 (20 m/s) på byxor och kängor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ingrid Ekström, Husqvarna, 036-14 71 97, ingrid.ekstrom@husqvarna.se eller Nicklas Bergqvist, PerPR, 08-400 255 16, nicklas@perpr.se.

MaskinExpo är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna på STOXA, Stockholm Outdoor  Exhibition Area, 10 minuter från Arlanda den 24-26 maj 2012.

För mer information om MaskinExpo, kontakta:
Carina Tegelberg, marknadschef MaskinExpo Sweden AB, 08-512 937 03, 0706-29 28 27.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom